woensdag 4 september 2013

Augustus 2013: Kruiden drogen

Na mijn experiment met het drogen van oregano, zijn nu rozemarijn en tijm aan de beurt.
Ik heb op internet gevonden dat je kruiden moet plukken vóór de bloei. 
Aangezien mijn rozemarijnstruiken mooie scheuten hadden en nog geen bloemen, leek het nu een mooie gelegenheid.



 Na het knippen heb ik bosjes gemaakt van zo'n 5 à 6 takjes, niet meer, anders droogt het bovenste deel niet. Dat wist ik nog van vorig jaar.
En daar hangen ze dan, mijn rozemarijn-bosjes, tussen de lavendel, in de opslagruimte, boven de potten en pannen van Peter, die ook een gekte heeft: Elke week naar de oud-ijzerhandelaar, om allerlei   leuke spullen eruit te vissen. Inmiddels staat de gehele opslagruimte vol, dus nu gaat hij verkopen ipv inkopen. Althans, dat is het plan.

De kruiden hangen hier uit de felle zon, maar wel kan de wind erbij, perfect dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten