zaterdag 30 augustus 2014

Juli-Augustus 2014: Ezeltjes

 Op een vrijdag belde Eva mij: de ezeltjes werden bekapt de volgende dag, of ik dat wilde zien.
Dat wilde ik wel, dus 's morgens om half negen was ik al present.
Behalve de veulentjes werden alle 17 andere ezels onder handen genomen, dat was wel een aantal uren werk.
Hiernaast wat restanten: ik was onder de indruk van de hoeveelheid hoef wat er af ging. Ezels worden een aantal malen per jaar bekapt om te zorgen dat ze goed kunnen blijven lopen.
 Normaal gaan ze allemaal 's morgens vroeg de wei in, maar nu bleven ze bij de stal. Dan maar rustig afwachten tot je aan de beurt bent. Lekker in het zonnetje.
De hoefsmid aan het werk. Luza in hier aan de beurt. 
De hoef wordt goed schoongemaakt, gekapt en daarna netjes bijgevijld.

Rond deze tijd is de vacht van de ezels ook heel mooi glanzend: de oude haren zijn allemaal weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten