dinsdag 25 maart 2014

Maart 2014: Daslook

 Met het mooie weer was het ook weer tijd voor de daslook. 

Kati had mij gevraagd of ik zin had om mee te gaan plukken.
Maart is wel erg vroeg en dat bleek ook wel want het was zoeken naar blaadjes van een beetje behoorlijke grootte. 

De lange smalle blaadjes, dat is daslook.

 Op de fiets naar Sölöhegy, hier niet zo heel ver vandaan. Het is nog een oud stuk bos met een prachtige onderbeplanting: wilde maagdenpalm, oxalis, stinkende gouwe, maartse viooltjes, wilde primula en dan de daslook natuurlijk, de grond was een groen tapijt.
 Plukken is dus een precies klus, want alles staat door elkaar. Hier Kati druk aan het werk.
Ik was van plan flink wat mee te nemen, had drie grote boodschappentassen meegenomen. 
Nou Kati heeft erom gelachen: Na 2 uur flink doorwerken had ik een pond, nog geen halve boodschappentas!
Maar wel lekkere pesto in de kast nu: Ziet er mooi uit toch? En er was ook nog over voor een voorjaarssoepje.

1 opmerking:

  1. Jeetje Ineke, ik ben helemaal jaloers op de heerlijke oogst. Heb ook wel daslook in mijn tuin maar daarmee haal ik nog geen klein boodschappentasje halfvol! Lijkt me heerlijke pesto!

    BeantwoordenVerwijderen