maandag 7 juli 2014

Juni 2014: Projecten

Er wordt ook nog wel gewerkt. Hier een project van Peter. 

De vraag van onze jongste dochter was: Pa, kan jij een leuke kast voor mij maken,  met een oude look.

Na wat gesputter ging pa toch aan de slag en vond al snel een hoop oud hout
 En zie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit: een prachtige kast met klep voor aan de muur, waar alle cd's dvd's en apparatuur in kan. 
Hier is de kast ter plekke in Nederland en staat voor de kast die vervangen gaat worden. 

Wat een handige vent heb ik toch!
 Ik heb mijn eigen projecten. 
Op de markt in Pécs had ik voor niet teveel geld een leuk krukje en bankje gevonden.

Die widel ik in leuke kleuren verven en dan een oude aanblik geven.
Op internet ziet dat er leuk uit, maar de praktijk is wat weerbarstig.

Eerst schoonmaken en schuren. Vervolgens een grondverf laag erop. 

En dan realiseer je je pas hoeveel pootje en latjes er op oude krukken en banken kunnen zitten…

 Vervolgens de tweede kleur.
Toch wel erg blauw….
 En blauw….
 Inmiddels zitten er een laag grondverf en drie laklagen op.










Van alles geprobeerd maar nog niet naar het zin.


Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten