dinsdag 31 juli 2012

Augustus 2012: Fruit II










Ook het rapen van hazelnoten gaat niet vanzelf. En dan denk je, wat is er nou eenvoudiger dan rapen? 
Ik had me er wel over verbaasd dat ik vorige week al hazelnoten vond onder de struiken. Dus ik ze meegenomen en te drogen gelegd. Maar nou heb ik van mijn vraagbaak (mijn Duitse buur iets verderop in de straat) vernomen, dat deze hazelnoten niet goed zijn. En ik kan dat op twee manieren zien: 1. De rokjes zitten er nog aan. Dit zie je nog heel goed op de foto. 2. Als de noten goed waren geweest, had ik ze niet meer gezien want dan hadden de woelmuizen ze allang genuttigd. 
Hij vertelde mij dat de noten hier vallen in de laatste twee weken van augustus. Wil je dan hazelnoten hebben, dan is het zaak drie keer per dag te gaan rapen want anders zijn de muizen je dus voor. We gaan het ervaren! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten